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Vaudreuil-Dorion has chosen to offer a pdf version of a few general-interest publications.

English portion of our website

Following discussions with the Office de la langue française, we have decided to improve the English portion of our website.
Our website designer, Locomotive, is currently working on the structure of the site in English.
Everything should be completed in the summer of 2017.

City Hall project : municipal administration awaiting government guidelines

Vaudreuil-Dorion, May 31, 2017 – Following the historical floods we experienced this spring, Premier Philippe Couillard expressed that zoning, urban plans and flood zone maps need to be re-evaluated. The Vaudreuil-Dorion Municipal Council will therefore wait for the government to render its decisions in the regard before going forward with the City Hall construction project.

During the meeting of May 15, Mayor Guy Pilon mentioned to the citizens in attendance that the City Hall project has been postponed until new guidelines are provided on flood zones. “The historical floods that shook our region have naturally provoked further reflection and analysis on our part,” stated Mayor Guy Pilon.

The Mayor reiterated that the portion of land intended as the location of the new City Hall building is not located in a flood zone and has never experienced flooding in the past, contrary to what some people claim.

“The acquisition of 405 Saint-Charles Avenue is excellent news for the City. Thanks to our involvement, this space will be accessible to all citizens, whether or not it becomes the location of our new City Hall building,” declared Mayor Guy Pilon.

Parking at Centre Multisports : Long-term zone to be added

The City of Vaudreuil-Dorion has decided to establish a long-term zone in the parking lot of Centre Multisports, close by the Vaudreuil train station. “Since last Monday, we have been studying the volume of traffic at the Centre Multisports parking lot and we see that we can free up space for users of the station. We are aware that the most difficult months are December, January and February when snow obstructs the space and takes up many parking places. Starting today, we will be providing 55 long-term parking spaces. This will not solve everything, but we are fully aware of the problems faced by our residents,” stated Mayor Guy Pilon.

On March 13th, Mayor Guy Pilon held a press conference to announce a new regulation for the Centre Multisports parking lot, namely a maximum stay of four consecutive hours. This decision resulted from numerous complaints filed by Centre Multisports users in recent months.

“While we’re waiting for the station parking lot to be finished, shuttle buses or a valet parking service like Saint-Lambert are a possibility for next winter. The AMT and the MTQ have to solve the problem. The number of people using the commuter train and the A-40 is constantly increasing. The Centre Multisports clientele is also growing and there have been numerous complaints about the lack of parking space since January. We can’t ignore this very legitimate request, as the parking lot belongs to Centre Multisports. Commuter train users also have their own space. The MTQ has the power to arrive at a solution. I will make sure that they don’t forget their commitment,” added Mayor Guy Pilon.

A meeting is scheduled between the AMT and Mayor Guy Pilon at City Hall on April 13th. The Mayor will discuss parking problems and measures to ease the situation.

Demande d’accès à l’information

En tant qu'organisme public, la Ville de Vaudreuil-Dorion est assujettie à la Loi sur l'accès aux documents des organismes publics et sur la protection des renseignements personnels.

En vertu de cette loi, il est nécessaire de faire une demande pour obtenir un document, et non seulement une information. Ainsi, à moins d’une exception prévue à la loi, toute personne qui le désire peut faire une demande d’accès à des documents détenus par la Ville. Ces documents peuvent être sous forme écrite, graphique, sonore, visuelle, informatisée ou autre. 

 

Comment faire une demande d’accès :

Il est possible d’effectuer une demande d’accès par les moyens suivants :

  • En remplissant le formulaire de demande d’accès à l’hôtel de ville, situé au 2555, rue Dutrisac
  • Par la poste, par télécopieur ou par courriel en indiquant « Demande d’accès à l’information » dans l’objet du message, aux coordonnées suivantes :
    Service du greffe et des affaires juridiques
    2555, rue Dutrisac
    Vaudreuil-Dorion (Québec)  J7V 7E6
    Téléphone : 450 455-3371
    Télécopieur : 450-424-8540
    Courriel : greffe@ville.vaudreuil-dorion.qc.ca
  • En remplissant le formulaire de demande d’accès en ligne

Si vous demandez des documents pouvant contenir des renseignements personnels sur une autre personne, un consentement écrit dûment signé par celle-ci devra être expédié au Service du greffe et des affaires juridiques, en pièce jointe à la présente demande, par télécopieur ou par la poste. Ce consentement devra être suffisamment détaillé quant aux documents visés, à l’identité de la personne ou de l’organisme pouvant consulter les documents et devra porter une date récente.

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Contenu de la demande d'accès

Afin de permettre au responsable de l’accès à l’information de répondre adéquatement à votre demande, celle-ci doit être suffisamment précise pour permettre de repérer le document et doit contenir minimalement les informations suivantes :

  • Le nom et le titre du demandeur (organisme ou entreprise, s’il y a lieu)
  • Les coordonnées complètes du demandeur (adresse, numéro de téléphone, etc.)
  • L’identification précise du document demandé (adresse, titre, date, s’il y a lieu)
  • Le mode de consultation souhaité (à nos bureaux ou par l’envoi d’une copie par courriel, télécopieur ou poste)
  • Toute autre information pertinente

Délai de traitement

Toute demande sera traitée en conformité avec les dispositions de la loi dans un délai maximum de 20 jours suivant la date de réception. Par conséquent, un accusé de réception sera envoyé au demandeur l’informant du délai de traitement de la demande. Si le traitement de la demande apparaît impossible sans nuire au déroulement normal de ses activités, le responsable peut prolonger cette période de 10 jours supplémentaires.

Refus et révision d’une demande d’accès

À défaut pour la Ville de Vaudreuil-Dorion de respecter ce délai, le responsable de l’accès est réputé avoir refusé l’accès aux documents. Ce défaut permet un recours en révision devant la Commission d’accès à l’information, et ce, dans les 30 jours suivant la date de cette décision. Un tel recours s’applique aussi en cas de refus ou de transmission partielle des documents demandés. Veuillez noter que les demandes verbales ne peuvent faire l’objet d’un recours en révision.

Pour plus d’information, communiquez avec la Commission d’accès à l’information.

Frais

L’accès à un document est gratuit. Toutefois des frais peuvent s’appliquer en vertu du Règlement sur les frais exigibles pour la transcription, la reproduction et la transmission de documents et de renseignements personnels ainsi que du Règlement n° 1709 imposant un mode de tarification pour le financement de certains biens, services ou activités.