English

Vaudreuil-Dorion has chosen to offer a pdf version of a few general-interest publications.

Environmental policy

The City of Vaudreuil-Dorion is beginning a process of public consultations to find out more about its population’s priorities in an effort to draw up an environmental policy.

Survey

Understanding your priorities when it comes to the environment enables us to set out the guidelines and objectives of our future environmental policy. As such, you are invited to complete this short survey before April 1, 2017.

Evening consultation meeting

An evening consultation meeting in the form of facilitator-guided round-table discussions will take place at Centre Multisports on April 25 from 7:00 to 9:00 p.m. All Vaudreuil-Dorion residents are welcome to attend!

In order to establish the number of facilitators and the material required for the meeting, we ask that you register by contacting the Environment Division by phone at 450 455-3371, Option 1 or by email at environnement@ville.vaudreuil-dorion.qc.ca.

Submitting briefs

Organizations and citizens who wish to share their challenges and priorities with relation to the environment are also invited to submit a brief by email at environnement@ville.vaudreuil-dorion.qc.ca. before April 28, 2017.

French status

Vaudreuil-Dorion is a unilingually French city, a status that was determined by the Government of Québec.

In order for a municipality to offer services in both official languages, half of its population must be residents whose mother tongue is English, which is not currently the case for Vaudreuil-Dorion.

Because of this status, the Charter of the French language requires that only French be used in posting, writing and publishing documents, except where health or public safety also requires the use of another language.

Appels automatisés en cas d’urgence

La Ville de Vaudreuil-Dorion utilise un système d’automate d’appels afin de joindre rapidement le plus grand nombre de résidents lorsque survient une situation d’urgence.

Êtes-vous inscrit?

Si vous avez une ligne terrestre à votre domicile, il y a de fortes chances que votre numéro se trouve dans la liste fournie par l’entreprise qui opère le système d’automate d’appels. Cette liste est mise à jour quelques fois par an. Il est toutefois conseillé d’aviser de tout changement d’adresse afin que votre contact soit mis à jour. De même, si vous utilisez uniquement votre téléphone cellulaire, vous devez faire parvenir vos coordonnées complètes (nom, adresse, numéro de téléphone) à somum@ville.vaudreuil-dorion.qc.ca pour être ajouté à la liste.

Inscrivez-vous directement sur le portail du système d’appels automatisés. Vous aurez alors l’option d’être avisés par téléphone ou par message texte.

Quelques consignes

L’automate d’appels est un outil informatisé; il n’est pas infaillible. Pour assurer son bon fonctionnement, quelques mesures peuvent être prises :

• Répondre avec une formule habituelle (oui allo, bonjour, etc.) afin que le système capte la voix.
  • Rester en ligne même s’il y a un court délai avant que le message démarre.
  • Appuyer sur une touche du clavier pour réentendre le message au besoin.

Si vous êtes absent, le message sera enregistré sur votre boîte vocale. Selon la longueur de votre message de salutations, vous pourriez manquer le début de la communication. Enfin, si vous n’avez pas de boîte vocale, le système tentera de vous joindre à trois reprises, durant la campagne d’appels, avant d’abandonner.

Restez informés autrement!

En plus de l’automate d’appels, la Ville utilise d’autres façons d’informer la population lors de situations d’urgence : le site Internet, la page Facebook, le compte Twitter et les médias régionaux.